
Sertéskampány a különleges élményért
Ismét elindította országos sertés-fogyasztásösztönző kampányát az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. A december közepéig tartó promóció célja a sertéshús fogyasztásának növelése, és a sertéshús előnyeinek és a változatos elkészítési módok megismertetése.
A friss hús piacon belül a sertéshús jelentős kategória, szerepe a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozásban megkérdőjelezhetetlen. Teljes árbevétel szempontjából a szektor az első, mennyiség tekintetében pedig a baromfihús mögött a második helyen áll. A sertéshús kínálata hazánkban az ismert adatok alapján az utóbbi 5 évben folyamatos emelkedést mutat. A feldolgozott húspiacot a sertéshúsból készült termékek dominálják, piaci részesedésük 2011-től kiegyensúlyozottan növekszik.
A koronavírus, illetve a sertéspestis nem könnyítette meg a sertés állomány helyzetét, azonban elmondható, hogy a magyarországi termelésben nincsenek fennakadások. Hazánkban nincs kiemelkedően magas állategészségügyi kockázat, mivel nem találtak fertőzött állatot. Mindez a szigorú szabályoknak, a fertőtlenítésnek és az új állomány érkezésekor a kéthetes karanténkötelezettségnek köszönhető. A sertéspestis hatásai, azaz a növekvő átlagár és a mennyiségi csökkenés ellenére elmondható, hogy megnőtt a friss sertéshús forgalma. Fontos kiemelni, hogy az Afrikai Sertés Pestis fertőzésnek (ASP) nincs az emberi szervezetre ártalmas hatása.
A sertéshús fogyasztásának növelése érdekében az Agrárminisztérium, az
Agrármarketing Centrum, valamint a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a „Mi lesz az ünnepi vacsora?” szlogennel és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges” alszlogennel indította el év végi kampányát. Fő üzeneteivel nyomtatott és online sajtóban, televíziókban, rádiókban, valamint közösségi média felületeken találkozhatnak a fogyasztók.
Az Agrármarketing Centrum 2013 óta szervez sertéshúst népszerűsítő kampányt, 2019 óta pedig az Agrárminisztériummal és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületével közösen mangalicakampányt is megvalósít. Idén is az
„Egyél jót! – A mangalicahús különleges” szlogen alatt fut a promóció december közepéig, amelynek célja, hogy ráirányítsa a figyelmet erre a különleges sertésfajtára. Ebben az évben, Jancsa Jani vlogger séf „burgerpápa”, valamint Görbe Palkó, a Serpenyő Virtuóz Blog megálmodója áll a fogyasztásösztönző kampány mellé.
A sertéskampányról további információ az Agrármarketing Centrum közösségi felületein és a https://www.amc.hu/serteskampany/ oldalon található.