Blockchain-csirke

Az EU-ban elsőként indította el a teljes átláthatóságot garantáló élelmiszer-blockchain-t a Carrefour. A valósidejű online nyomonkövetést a szabad tartású Auvergne csirke-márkájával kezdte a francia lánc, de ez csak az első fecske.

Máris azt tervezi, hogy további 8 állati és növényi termékcsaládot von be a digitális bolti forradalomba. A blockchain olyan biztonságos digitális adatbázis, amely a teljes termékpályán, ez esetben – a termelőket, a feldolgozókat és a forgalmazókat is beleértve – a tojástól a bolti hűtőpultig elérhetővé, nyomon követhetővé teszi az információkat, amelyet nem is lehet hamisítani. Miután a kedves vevő okostelefonjával leolvassa a termék címkén a QR kódot, megtudhatja a termék/csirke egész történetét. Mindezt olyan részletességgel, hogy honnan származik, mely telepről, gazdasági épületből, mi a gazda neve, milyen takarmányt, kezelést kapott a madár, hol, mikor és hogyan vágták le, csomagolták és szállították a boltba.